Paljude ettevõtete puhul on koduleht kasutamata potensiaal, mille tõtte jääb aastas saamata palju potentsiaalset tulu. Asi võib olla selles, et olemasolev koduleht on loodud mõistmata, mis peaks olema kodulehe tegelik ülesanne. Ja asi võib olla ka selles, et koduleht on üldse puudu.

Selles postituses ei keskendu me kodulehe välimusele või tehnilisele poolele. Räägime kodulehe ärilisest, või strateegilisest poolest. Kuna iga ettevõtte eesmärk on leida kliente ja teenida tulu, siis on sarnane valem, mis alati töötab. Selles postituses toongi välja 3 selle valemi osa ja viisi, kuidas koduleht neid rolle täidab.

Turundus ehk tähelepanu

Et saaksime oma teenusega olla inimestele abiks ja teenida tulu, siis vajame kõigepealt tähelepanu. Kui meil on super teenus, aga keegi ei tea, et oleme olemas, siis me ei saa potensiaalseid kliente. Meil on vaja teha ennast nähtavaks. Meil on vaja tähelepanu. Inimesed peavad teadma, et me oleme olemas; seda, millega me neid aidata saame ja milline on meie väärtus. Kui pole turundust, meie ettevõte ei saa tähelepanu ja pole stabiilset voolu potensiaalsetest klientidest, kes meie ettevõtte juurde tuleksid.

Müük

Kui meie ettevõte ja teenus saavad tähelepanu ja potensiaalsed kliendid leiavad tee meie juurde, siis see pole veel piisav, et nad meie käest ostaksid. Kujuta ette, et astud sisse kingapoodi. Onju nii, et see, et sa poodi sisse astud, ei tähenda veel, et sa sealt jalatsid ostaksid. Kõigepealt peavad poes olema sellised jalatsid, mida sa vajad. Ja teiseks, ka sellest, kui müüvalt tegutseb müüja sõltub, kas ostad sealt kingad. Samamoodi, et huvilisest, kes meie kodulehte külastab saaks maksev klient, peab meie kodulehe sisu olema müüv. 

Teenindus (kogemus, tugi)

Kujuta veel ette kingapoodi. Poodi astudes sa vaatad ringi, aga pole aru saada, kus on meeste- ja kus naistejalatsite osakond. Riiulitel on segamini tossud, kingad, saapad ja rannaplätud. Leiad lõpuks midagi, mis sulle võiks sobida, aga see pole õige number ja teenindajal pole aega sinuga tegeleda. Sa seisad ja ootad, et keegi sinule tähelepanu pööraks. Frustreeriv, onju.

Aga kujuta nüüd ette, et sa astud kingapoodi kus kõik tooted on hästi organiseeritud ja sa leiad vajaliku kergesti üles. Sõbralik teenindaja pöörab sulle tähelepanu ja leiab sulle kiiresti õige numbri. Kumbast poest sa tõenäolisemalt uued kingad ostad? Kumbat poodi soovitad teistele? Aga kumba poe eest teisi hoiatad? 

Me kõik tahame, et meid hästi teenindataks. Me räägime oma kogemustest ka sõpradele-tuttavatele. Kui inimene saab meie juures hea kogemuse osaliseks, siis ta soovitab meid teistele ja meie maine tõuseb. Kui halva kogemuse, ta räägib samuti teistele ja kahjustab sellega meie mainet.

Edukaks tegevuseks peavad meil siis olema paigas turundus, müük ja teenindus. 

Kuidas saab koduleht nende kolmega aidata?

Kuidas koduleht meie ettevõtet ja teenust turundab

Üks tõhusamaid viise meie ettevõtet kodulehe abil turundada on selle otsingumootoritele optimeerimine, ehk SEO (Search Engine Optimization). Kuidas see töötab? Praegusel ajal otsime kõik tihti vastuseid internetist. Oletame, et pärnakas Mait vajab oma majale uut korstent. Et leida, millised ettevõtted seda teenust tema lähenduses pakuvad, ta kirjutab googlesse: “korstna ehitus Pärnus”. Otsingutulemustes ta näeb ettevõtteid, kes seda teenust tema kandis pakuvad. Ta klikib mõnele neist, et ettevõtete ja teenustega tutvuda. Samuti selleks, et ettevõtteid, nende pakkumist ja väärtust võrrelda. 

Uus valminud koduleht ei ole automaatselt optimeeritud otsingumootorite jaoks. Kui kodulehe tegija ei ole SEO-ga, ehk optimeerimisega teadlikult tegelenud, siis koduleht Googles esile ei tule ja me kaotame palju potensiaalseid kliente ja tulu. Sellisel juhul koduleht on juskui kodulehtede surnuaias, kuna keegi sinna ei jõua ja koduleht meile uusi kliente ei too. Kuid kui koduleht on otsingumootoritele optimeeritud, siis see tuleb Googles esile kui meie potensiaalne klient meie teenust otsib. Ehk kui koduleht on tehtud turundust silmas pidades, siis see on otimeeritud otsingumootoritele ja see kindlustab, et huvilised, kes meie teenust otsivad, jõuavad meie kodulehele. 

Koduleht turundab meie ettevõtet ja teenust, tuues meie juurde uusi potensiaalseid kliente.

Kuidas koduleht saab aidata meie ettevõtet ja teenust müüa

Mõtleme veel kingapoele. Kas kingapoodi sisse astumine tähendab kohe, et me sealt kindlasti ka kingad ostame? Ei tähenda onju. Oletame, et poes on tõesti olemas kingad, mis meile meeldivad ja sobivad (õige number tõenäoliselt poe laos?). Nüüd on müüjal võtmeroll. Müüja tegevusest sõltub, kas me lõpuks ostame need kingad ja jätame poele oma raha. 

See, et me poest kingad ostsime ei ole juhus. Pood on seadnud sisse protsessid ja juhendid selleks, kuidas müüa. Kui müüja toimib nende juhendite järgi, siis pood teenib tulu. Müük on suunatud protsess, mille eesmärk on aidata ja juhatada inimest otsuse suunas.  

Kas koduleht saab meie teenuseid müüa?

Jah! Koduleht võib olla tõeline müügimasin! Selline, mis meile stabiilselt ja järjekindlalt uusi kliente ja tulu toob, ka siis kui me ise magame. Seda sellisel juhul, kui kodulehe sisu on strateegiliselt üles ehitatud. Milline peab olema kodulehe sisu, et mõjuda müüvalt? Paneme ennast korraks meie potensiaalse kliendi kingadesse (tahtlik sõnamäng :). Oletame veel, et otsime korstna tegijat. Millist infot me vajame selleks, et teha otsust, kellega teha koostööd, kellelt tellida teenust? Või veelgi enam, keda me lubame oma hoovi, oma katusele, oma koju? Meil peab olema tema vastu usaldus! 

Kuidas koduleht loob usaldust? 

Kindlasti on kodulehe välimusel oma ülesanne, et luua professionaalse esmamulje. Aga vähemalt sama tähtis on kodulehe strateegiline pool. Mis info peaks kodulehel olema, et meie ettevõte ja teenus mõjuks usaldusväärselt? 

Esiteks – sotsiaalne heakskiit. Mida rohkemad inimesed ütlevad, et miski on usaldusväärne, siis seda kergem on meil seda uskuda. Seega peab kodulehel olema selgelt välja toodud, et teised kinnitavad sinu, sinu ettevõtte ja teenuse heaks ja usaldusväärseks. Mõned võimalused selleks on lisada kodulehele klientide positiivne tagasiside, tuntud koostööpartnerite logod, klientide edulood. 

Kodulehel saame esitada ka juhtumiuuringuid, ehk näiteid sellest, kuidas konkreetse kliendi probleemi lahendasime. Saame lehele lisada tehtud tööde portfoolio. Kõik see kinnitab meie asjatundlikkust ja kasvatab usaldusväärsust.

Kui tõenäoline on, et usaldame võõrast, kes ei näita oma nime ega nägu? Internetis liikudes sa aga märkad, et paljudel kodulehtedel pole ettevõtte inimeste nimesidki. Miks nad ennast varjavad? Miks nad ei ole esindamas oma ettevõtet oma nime ja näoga, kui tegemist on väärt ettevõtmisega? Ei tekita väga usaldust. Et mõjuda võimalikult usaldusväärselt on väga tähtis olla kodulehel oma nimega, ja veel parem oma pildiga. Kui ettevõtte juht või omanik seisab teenuse kvaliteedi eest kodulehel oma nime ja näoga, on see kindel viis luua potensiaalses kliendis usaldust.

Veel samm edasi on see, kui avame kodulehel meid ja meie ettevõtet lähemalt. Toome välja väärtused, millest lähtume. Taustaloo sellest, miks teeme seda mida me teeme. Sedasi ennast avades me aitame inimesel tasapisi meiega tuttavaks saada. See kasvatab usaldust. 

Ülioluline on tuua selgelt välja oma teenused ja kasu, mida inimene saab meiega koostööst. Tähtis on tuua välja meie kogemus valdkonnas. Tahame ka teadlikult läbi kodulehe suunata inimest kindla toimingu suunas. See tähendab, et meil on kodulehel korduvalt kutse tegevusele ehk CTA (Call To Action), näiteks “helista meile”, “küsi pakkumist”. 

Lisavõimalused usalduse loomiseks on anda erinevaid garantiisid. Näiteks pakkuda raha tagasi maksmist, kui inimene pole rahul (teenuste puhul, kus see on võimalik), või kindla arvu aastaid garantiid meie tööle. See maandab potensiaalse kliendi silmis meiega koostöö tegemise riske.

Kuidas koduleht saab pakkuda parimat teenindust?

Paneme ennast veelkord inimese rolli, kes meie kodulehele on jõudnud. Mis vajadusega ta on meie juurde pöördunud? Milliseid küsimusi tal tõenäoliselt on? Mille pärast ta võib muretseda? Mida rohkematele küsimustele ja murekohtadele me suudame anda rahuldustpakkuvad vastused, seda paremini teenindatuna inimene ennast tunneb. Küsimustele vastamiseks on erinevaid võimalusi. Saame luua kodulehel “korduma kippuvate küsimuste” sektsiooni. Teine võimalus on luua blogi, kus saame anda küsimustele põhjalikumad vastused. 

Väga tähtis on ka, et kodulehe disain ja struktuur toetaksid info kiiret üles leidmist. Info paigutus, menüüd, tekstide suurus, hierarhia, tühja ruumi olemasolu, pealkirjad, iseloomustavad pildid ja ikoonid. Kõik see on tähtis, et inimene leiaks lihtsasti üles vastused oma küsimustele. 

Kas sinu koduleht aitab sinu ettevõttel kasvada? Tule tasuta 30min konsultatsioonile ja saa teada.